Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0343945   Taula de llum i activitats amb la llum a Ed. Infantil i cicle inicial d'Ed. Primària
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/6/2024 - 29/6/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Privada Vincles
  
  
  
Tipus activitat   03VI Taula de llum i activitats amb la llum a Ed. Infantil i cicle inicial d'Ed. Primària
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   65
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta activitat formativa s’ofereixen diferents recursos i idees pràctiques per aplicar diferents situacions d’aprenentatge a través de la taula de llum en diferents eixos i àrees. Es proposa la realització i producció de propostes i situacions d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat amb aquest recurs educatiu, tot mobilitzant sabers de diferents àrees i eixos per al desenvolupament de les competències.
També es treballen altres propostes a través de la llum, com són la llum negra, les fluorescències, les ombres i la llum natural, sempre oferint múltiples situacions d'aprenentatge que integrin competències de diferents eixos i àrees de manera globalitzada.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on interactuaran amb el/la formador/a i altres companys/es a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
  
Objectius   Conèixer el concepte i les característiques de la taula de llum i els beneficis de comporta la seva aplicació en les diferents àrees i eixos d’aprenentatge, fent èmfasi amb les oportunitats que ofereix per tal de treballar i desenvolupar competències amb un enfocament globalitzador.
Conèixer diferents propostes d’aprenentatge en l’àrea sensorial i de lectoescriptura que es poden realitzar a través de la taula de llum per dissenyar una proposta adreçada a l’etapa d’Ed. Infantil o Primària.
Conèixer diferents propostes d’aprenentatge del medi natural i el matemàtic que es poden realitzar a través de la taula de llum per dissenyar una proposta adreçada a l’etapa d’Ed. Infantil o Primària.
Aprendre a dissenyar projectes sobre la llum amb un enfocament globalitzat per tal d'integrar competències de diferents eixos i àrees en la situació d'aprenentatge.
Conèixer altres activitats d’aprenentatge que es poden portar a terme amb la llum, com les llum i les ombres, la llum negra, la llum natural i les fluorescències i dissenyar una proposta.
  
Continguts   - Mòdul 1:
La taula de llum
Beneficis i aprenentatges amb la taula de llum
El rol del/la docent
Introducció als eixos, àrees i competències específiques que es poden treballar a través de la taula de llum, amb una mirada holística i globalitzadora dels aprenentatges.
Consells sobre la construcció d’una taula de llum i recomanacions pràctiques
- Mòdul 2:
Àrea sensorial i artística a la taula de llum
Àrea lectoescriptura i contes a la taula de llum
Materials manipulables per treballar competències amb una mirada holística.
Integració de competències de diferents eixos i àrees per iniciar-se en el disseny d'un projecte amb un enfocament globalitzat que integri competències de diferents eixos o àrees d'aprenentatge.
- Mòdul 3:
L’entorn i medi natural en la taula de llum
Matemàtiques i taula de llum
Materials manipulables per treballar competències amb una mirada holística.
Mini mons i peces soltes a la taula de llum
Integració d'aprenentatge de diferents eixos i àrees per elaborar un projecte que promogui el desenvolupament de diverses competències amb un enfocament globalitzat.
- Mòdul 4:
Activitats amb llum negra
Activitats amb llums i ombres
Activitats amb la llum natural
Activitats amb fluorescències
Disseny d'un projecte basat en la llum que promogui l'aprenentatge de les competències amb una mirada holística i globalitzada els aprenentatges.
  
Formador/a   Judith Bayés Rovira
  
Avaluació   - A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- En els diferents mòduls, les persones participants hauran de fer aportacions als fòrums creats i respondre de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a, i compartint les tasques realitzades amb els/les companys/es.
- Formulari d’avaluació de l’activitat al final del curs. Aquesta avaluació tindrà en compte les diferents tasques, els materials de la formació, les persones formadores, i el grau de d’aplicació i transferència dels coneixements obtinguts al llarg del curs.

- En el mòdul 1 els i les participants hauran d’elaborar una síntesi sobre les característiques de la taula de llum i els beneficis que comporta la seva aplicació a l’aula, així com el seu potencial per promoure aprenentatges amb un enfocament holístic i globalitzat.
- En els mòduls 2 i 3 es dissenyarà una proposta d’aprenentatge referent als diferents materials i situacions d’aula treballats, per aplicar-los a través de la taula de llum i s'iniciarà una situació d'aprenentatge amb enfocament globalitzat que inclogui el desenvolupament de competències de diferents eixos o àrees.
- En el mòdul 4 es dissenyarà una situació d’aprenentatge basada en una de les propostes de la llum treballades, tot integrant escenaris d'aprenentatge holístic i globalitzat que promogui el desenvolupament de competències específiques de diferents àrees i eixos d'aprenentatge.
  
Requisits de  certificació   - Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació satisfactòria de les tasques de cada mòdul
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els i les participants hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació sobre el curs per part dels assistents.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Ed. Infantil i Ed. Primària
  
E-mail   formacio@fundaciovincles.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).